top of page

De backoffice: beheer zelf je Pyxicare




Totaaloverzicht & toegangsbeheer

Dankzij de backoffice beheer en benoem je nu ook alle afdelingen en groepen in de organisatie, van nieuwe of tijdelijke afdelingen tot oud-cliënten. Welke cliënten zitten in het systeem? Kloppen alle persoonsgegevens nog? En zit elke cliënt in de juiste afdeling? De backoffice helpt je om alles up to date te houden.


Voortaan dus geen wachttijd meer of tijdrovende telefoontjes naar onze helpdesk: de backoffice kan je overal openen, via elke internetbrowser. In de backoffice krijg je meteen een handig overzicht van wie er toegang heeft tot de app, maar geef je ook nieuwe medewerkers toegang of haal je oud-medewerkers er net uit. Bovendien zijn er verschillende toegangsniveaus mogelijk, conform de GDPR-richtlijnen:

  • Groepsbeheerder: je kan de Pyxicare omgeving (“groep”) beheren, afdelingen beheren binnen elke groep, gebruikers beheren en cliënten beheren. Je kan ook je gebruikers een link sturen om hun wachtwoord opnieuw in te stellen.

  • Cliëntbeheerder: je kan cliënten beheren.

  • Zorgverlener: je kan je eigen gegevens beheren zoals gebruikersnaam, naam en e-mailadres, en je eigen wachtwoord opnieuw instellen.

  • Er zijn ook specifieke toegangsrechten voor DPO's of informatieveiligheidsconsulenten om veiligheidslogs te bekijken en andere veiligheidsaspecten na te kijken.

Geen administratie meer in de Pyxicare-app?

Cliënten beheren kan je dus voortaan zowel in de Pyxicare app als in de backoffice. Maar je kan er nu ook voor kiezen om cliënten enkel nog te beheren in de backoffice en niet meer in de app. Handig, want minder administratief werk voor de zorg. Iemand van de sociale dienst kan bijvoorbeeld via de backoffice cliënten toevoegen of in de juiste afdeling onderbrengen. Ander voordeel: je hebt minder risico op administratiefouten in de app.


Standaard staat alle beheertoegang in de Pyxicare app aan. Wens je dit aan te passen? Vraag het even bij support@pyxicare.com. Je kan de volgende administratietaken in de Pyxicare app laten blokkeren, elk apart:

  • Aanmaken van nieuwe cliënten

  • Verwijderen van cliënten

  • Aanpassen van het cliëntprofiel, dit zijn de administratieve gegevens zoals naam en geboortedatum

  • Aanpassen van het cliënt identificatienummer zoals het rijksregisternummer of BSN

  • Aanpassen van de afdeling, bijvoorbeeld een cliënt "Uit zorg" zetten


Koppeling met zorgdossier: vermijd dubbel werk

Dankzij een koppeling met het zorgdossier kan je de cliëntadministratie volledig automatiseren. Nieuwe bewoners in het zorgdossier worden meteen toegevoegd aan Pyxicare: zonder ook maar 1 druk op de knop staan ze meteen in de juiste afdeling. Overleden bewoners worden ook automatisch gearchiveerd in Pyxicare.


Pyxicare heeft koppelingen met de zorgdossiers Care Solutions (Malta), Corilus (Geracc en into.care) en binnenkort ook CEVI.


Veiligheidslogs

Ook voor DPO's en veiligheidsconsulenten biedt de backoffice handige controletools, zoals een check op aangesloten toestellen en een overzicht van gebruikersactiviteiten via uitgebreide logs.


Start nu met de Pyxicare Backoffice

Wil jij zelf aan de slag met de Backoffice om je volledige Pyxicare omgeving te beheren?

  1. Vraag als groepsbeheerder toegang tot de backoffice via een e-mail aan de Pyxicare helpdesk support@pyxicare.com. De helpdesk verifieert dit met de geregistreerde Pyxicare beheerder voor je organisatie.

  2. Ga naar https://admin.pyxicare.com/ en meld je aan met je login-gegevens. Je gebruikt dezelfde login als in de Pyxicare app.


Meer weten? Check onze webinars

Backoffice webinar:


Nieuwe functies voor beheerders en DPO's + koppeling zorgdossier:


Vragen? Onze support helpt je graag verder!


Tel: +32 13 22 90 34

1.123 weergaven
Uitgelichte berichten
bottom of page