Opletten met Pyxicare-synchronisatie: een update




De voorbije maanden waren er synchronisatieperikelen met Pyxicare. De oorzaken zijn complex maar de oplossingen simpel of al gebeurd: we zetten alles even op een rijtje. Zodat Pyxicare de eventuele synchronisatie-achterstand meteen rechtzet. En de app nog vlotter loopt dan voorheen, dankzij jouw en onze inspanningen. Wij steken/zetten alvast flink wat tandjes bij.


1. Helemaal of minimaal geopend

Apps worden steeds beter beveiligd: een goede zaak. Maar daardoor zijn er wel wat beperkingen. Pyxicare werkt offline en synchroniseert automatisch met de cloud wanneer je online bent. Maar dat kan op de meeste toestellen vandaag enkel als de app open staat. Minimaliseer je de app, dan stopt ook de synchronisatie. Gelukkig kan je zelf heel wat doen.


Gebruik je Pyxicare via Android? Dan kan je er toch nog voor zorgen dat de app ook op de achtergrond synchroniseert:

  1. Open ‘Instellingen’.

  2. Navigeer naar ‘Apps’ > ‘Pyxicare’ > ‘Batterij’ > ‘Batterijverbruik optimaliseren’.

  3. Tik bovenaan op ‘Apps niet geoptimaliseerd’ en selecteer ‘Alle apps’.

  4. Scrol naar ‘Pyxicare’ en vink deze af als de rechtse selectie blauw kleurt.


Gebruik je Pyxicare op Windows? Dan lukt synchronisatie alleen als de app helemaal open staat. Laat je de app open staan, maar gebruik je ondertussen andere apps, dan blijft de synchronisatie lopen. Minimaliseer je de app met de – knop, dan stopt de synchronisatie.


Ben je iPad-gebruiker? Dan synchroniseert Pyxicare alleen als de app op de voorgrond staat.


Veiligheidstip: je hoeft niet constant aangemeld te blijven om te kunnen synchroniseren. Ook terwijl je login scherm open staat, kan Pyxicare nog synchroniseren.


2. Andere oorzaken en oplossingen

Ondervond je vertraging in het doorkomen van de data? Dat kan liggen aan het toenemend aantal gebruikers, in combinatie met extra accounts voor de vele trainingen. Maar verschillende updates in ons systeem hebben deze situatie intussen rechtgezet. Sindsdien verloopt de synchronisatie trouwens een pak sneller dan voorheen.


Heb je toch nog synchronisatieproblemen? Het kan ook dat je niet lang genoeg online blijft of je scherm te snel automatisch uitvalt, zodat er niet genoeg synchronisatietijd is. Zorg dus dat je een tijdje online bent, net als je scherm. Zeker omdat er een synchronisatie-achterstand kan zijn die wat langer duurt.

3. Extra hulp en inspanningen

Toch nog problemen of verdere vragen? Contacteer onze helpdesk: support@pyxicare.com of +32 13 22 90 34 (België) of +31 85 027 0010 (Nederland). Deed je dat al? Dan hoor je hen snel terug.


Over snelheid gesproken: de komende maanden gaan we ons systeem verder optimaliseren, door een slimme archivering van (deels) ongebruikte data. Daardoor zal je nog vlotter werken.


326 keer bekeken
Uitgelichte berichten
Recente berichten